Ortessa heeft bekend gemaakt dat haar dochterondernemingen Van Kaathoven, veyzle en Valor Compostering per 1 april succesvol zijn overgestapt op het AMCS Platform.

De implementatie stelt Ortessa Groep in staat om inzamelroutes efficiënter en papierloos uit te voeren, sneller te reageren op behoefte van klanten en de operationele activiteiten en financiële afhandeling gedurende het hele proces beter te kunnen volgen. Het moderne Platform biedt een geïntegreerde cloud-oplossing voor de planning, backoffice, weeglocaties, uitvoering, facturatie en heeft een ‘real-time’ integratie met onder andere de financiële administratie in AFAS.

Ortessa is een groep van ondernemende afvalbedrijven waar transparantie en service hoog in het vaandel staan. Om haar ambities te ondersteunen, heeft Ortessa de AMCS Platform-oplossing geïmplementeerd binnen haar Nederlandse inzamel- en recyclingbedrijven Van Kaathoven, veyzle en Valor Compostering. Deze oplossing stelt de organisatie in staat om haar bedrijfsprocessen verder te digitaliseren en de basis te leggen voor toekomstige schaalvergroting naar meerdere locaties en regio’s.

“Goed voorbereid en met volledig vertrouwen hebben we als team ‘ja’ gezegd om voorop te lopen in deze nieuwe ontwikkeling van en met AMCS. Eerlijk gezegd zijn er op de weg naar innovatie ook hobbels en onvoorziene kruispunten voorbij gekomen. Daarom een grote felicitatie aan het complete projectteam, dat gepassioneerd heeft gewerkt om een gecontroleerde en vooral geruisloze livegang voor onze klanten te garanderen. We zijn er trots op dat we met dit nieuwe Platform onze klantenservice naar een hoger niveau kunnen tillen”, aldus Algemeen Directeur van Ortessa, Eric Segers.

Om de overgang naar het nieuwe systeem te vergemakkelijken, heeft AMCS vrijwel alle benodigde gegevens van het bronsysteem (PB4all) volledig geautomatiseerd overgezet naar het nieuwe systeem. Zo werd veel tijd bespaard op handmatige invoer van gegevens en werd het risico op gegevensverlies gereduceerd tot nul.

AMCS Platform biedt een gestandaardiseerde en veilige omgeving waarmee Ortessa snel en eenvoudig toegang heeft tot een breed scala aan oplossingen. Smart Dispatch voor logistieke planning en optimalisatie, AMCS Mobile om chauffeurs te ondersteunen met nauwkeurige order- en routeinformatie, een geïntegreerd selfserviceportal voor klanten en krachtige rapportagemogelijkheden. Daarnaast ondersteunt de applicatie Ortessa op het gebied van afvalwetgeving, digitale begeleidingsdocumenten, de Europese fiscale / BTW wetgeving en diverse integraties en koppelingen.

Het platform beschikt ook over een geïntegreerde en gecertificeerde weegoplossing voor inkomende-, uitgaande- en verkoopstromen en een mobiele app om het beoordelingsproces van inkomende/uitgaande materiaal te stroomlijnen.

“Wij feliciteren Ortessa met het in gebruik nemen van hun nieuwe systeem. Het is een unieke prestatie om met álle vestigingen van de drie Ortessa bedrijven en met het complete portfolio van diensten in één weekend live te zijn gegaan.

Dit kon alleen worden gerealiseerd met een gedegen voorbereiding en uitstekende samenwerking tussen operatie, IT en het management van beide organisaties. Met het nieuwe platform beschikt Ortessa over de meest moderne technologie waarmee ze inspelen op nieuwe kansen en de veranderende behoeften in de markt.
Het hechte partnership dat we hebben opgebouwd, zullen wij voorzetten zodat we Ortessa ook in de toekomst voorop kunnen laten blijven lopen in de markt”, aldus Mark Abbas, Senior Vice President bij AMCS.

Frank Salens, ICT Manager bij Ortessa voegt daaraan toe: “De
teamspirit en professionaliteit van de Ortessa en AMCS projectleden
hebben een cruciale rol gespeeld in het succes van het project. Ik ben
dankbaar voor het harde werk en de inzet van iedereen en kijk ernaar
uit om voort te bouwen op dit succesvolle partnerschap. We geloven
binnen Ortessa sterk dat openheid bijdraagt aan verandering binnen de afvalwereld. Alle inzichten van nieuwe data gaan dus zeker bijdragen aan verdere transparantie en kennisdeling”.