Milgro winnaar Oranje Handelsmissiefonds 2016

Milgro is uitgeroepen tot één van de tien winnaars van het Oranje Handelsmissiefonds (OHMF). Tijdens het finale-event in een hangar op Schiphol reikten Pieter Elbers (President-directeur KLM), Ralph Hamers (CEO ING Groep), Michaël van Straalen (voorzitter MKB-Nederland) en Matthijs van Bonzel (Nederlands ambassadeur in Spanje) de prijzen uit aan de tien ondernemers met het beste exportplan. De winnaars zijn, op basis van de kracht van hun product of dienst, hun ambitie en de motivatie om in een bepaald land succesvol te zijn, geselecteerd uit 600 inzendingen.

De winnaars van het Oranje Handelsmissiefonds 2016 krijgen een jaar lang begeleiding van ING, KLM, MKB-Nederland en het ministerie van Buitenlandse Zaken in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland om internationaal aan de weg te timmeren. Deze partners staan de winnende ondernemers bij met hun internationale netwerk, kennis en ervaring. De winnaars gaan onder andere mee op handelsmissiereizen of komen aan tafel met belangrijke partijen. Het OHMF opent zo deuren die normaal gesloten blijven.

Tweede thuismarkt

Ruud Hageman en Laurens Groen
Ruud Hageman en Laurens Groen

Laurens Groen van Milgro is trots: “Het is fantastisch om van deze gerenommeerde organisaties erkenning en vertrouwen te krijgen. Bovendien past het winnen van deze prijs heel goed in onze plannen voor internationalisering. In Nederland hebben we de afgelopen jaren een groeiend aantal multinationals aan ons gebonden. Die willen we ook internationaal kunnen bedienen. Daarnaast zijn we toe aan de stap naar een tweede en derde thuismarkt. We zien veel marktkansen in verschillende landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk. Ook daar willen we bijdragen aan een duurzamer omgang met (gebruikte) grondstoffen en het creëren van winstgevende duurzaamheid voor ondernemers.”

Over Milgro
Milgro, een Rotterdams bedrijf, is een onafhankelijke regisseur en solution provider in afval- en grondstoffenmanagement. Als cleantech onderneming combineren wij slimme informatietechnologie met unieke kennis en vakmanschap. Hiermee stellen wij onze opdrachtgevers in staat:

  • volledig in control te komen over hun afvalstromen (‘grip op afval’);
  • verspilling van grondstoffen in bedrijfs- en ketenprocessen zichtbaar te maken en terug te dringen (‘grip op verspilling’);
  • de ‘terugreis’ van gebruikte grondstoffen te organiseren, zodat closed loops tot stand komen en keteninnovatie mogelijk wordt (‘grip op grondstoffen’).

Het resultaat van onze aanpak is winstgevende duurzaamheid: betere duurzaamheidsprestaties en een positieve profit impact. Tot de opdrachtgevers van Milgro behoren onder andere AkzoNobel, ABN AMRO, CRH Structural, DHL, Royal FrieslandCampina, The Greenery, Kuehne+Nagel, PON, Stern en Total.
Meer informatie op: www.milgro.nl

Over het Oranje Handelsmissiefonds
Om de inhuldiging van Koning Willem-Alexander op 30 april 2013 te markeren, introduceerden MKB-Nederland, ING en KLM het ‘Oranje Handelsmissiefonds’. In samenwerking met het ministerie van Buitenlandse Zaken biedt het fonds voor een periode van 5 jaar jaarlijks aan 10 middelgrote Nederlandse bedrijven de mogelijkheid om buitenlandse markten te exploreren. Export en internationaal zakendoen zijn onlosmakelijk verbonden met de Nederlandse geschiedenis. Van oudsher is Nederland een open handelsnatie waarbij export circa 30 procent van het BBP vormt. Overal ter wereld zijn Nederlandse bedrijven actief die tevens voor groei en werkgelegenheid in Nederland zorgen. De afgelopen jaren is de export een van de weinige groeimotoren geweest binnen de economie.
Meer informatie op: www.oranjehandelsmissiefonds.nl