De straten liggen na oud en nieuw bezaaid met vuurwerkresten. Daar zitten ook harde knallers tussen die nog niet zijn afgegaan. Hoe wordt al dat afval verwerkt? En zorgen blindgangers niet voor explosies in een verbrandingsoven? ,,Soms merken we wel iets van geknetter. Nee, een vuilnisman hoeft niet bang te zijn dat zijn wagen in brand vliegt wanneer vuurwerkafval in de laadbak wordt samengeperst. Lithiumbatterijen die zomaar in de grijze zak worden gegooid, vormen wat dat betreft een groter gevaar….lees verder
Bron: De Stentor 02-01-2020 07:59












