Foto: Twitter/@dymphi72

PieterBas is na de brand van gisteren telefonisch weer bereikbaar. ‘Ook zijn alle werkplekken weer operationeel’, zegt systeembeheer Patrick Severijn vanmorgen. Daarvoor hebben hij en z’n collega’s wel wat moeten omleggen. ‘Een deel van de bekabeling is provisorisch hersteld en moet worden vervangen. Alle voorzorgsmaatregelen en noodvoorzieningen hebben gewerkt. De data is geen moment in gevaar geweest. We zijn weer volledig up-and running.’

Als gevolg van een gesmolten kabelboom ontstond er gisteren een kleine brand bij PieterBas Automatisering. ‘De brand werd door medewerkers zelf geblust en was na korte tijd onder controle. De aangerukte brandweer hoefde het pand alleen nog te ventileren, bericht de Gelderlander. Een paar uur na de brand was PieterBas al weer telefonisch bereikbaar’, zei commercieel directeur Hans Buskens in een update aan het begin van de donderdagavond (16 juni, red.). ‘De telefooncentrale is 3 uur na de brand weer operationeel en alle collega’s en de helpdesk weer bereikbaar. We kunnen de klanten weer te woord staan en iedereen helpen en dat is het belangrijkste.’

Bedrijfshulpverlening werkte goed
‘De bedrijfshulpverlening werkte goed in de praktijk, blikt helpdeskcoördinator Natasja Verheijen terug. ‘De jaarlijkse oefening is zinvol gebleken’, zegt ze. ‘Paniek was er niet. Gelukkig niet, en er hebben zich dan ook geen persoonlijke ongelukken voorgedaan.’ Natasja en Guido van der Zand waren op het moment van de brand de dienstdoende BHV’ ers. ‘Ik ben gelijk gaan kijken toen een collega een vreemd luchtje van warm plastic en verbrande elektronica rook’, zegt Guido. ‘Het bleek uit het materiaalhok te komen waar ook rook hing. De brand was daar in een aparte ruimte.’….lees verder

 

Meer over PieterBas Automatisering