Pieter Bas lanceert kennisblog voor de afval- en recyclingindustrie

‘Delen is vermenigvuldigen.’ Dat is de basis van de berichtgeving op het kennisblog van Pieter Bas Automatisering dat recent online ging. ‘We willen onze kennis van de afval- en recyclingindustrie die we de afgelopen 25 jaar hebben opgebouwd, delen en klanten inhoudelijk antwoord geven op hun vragen.’ Dit zeg Hans Buskens, commercieel directeur van Pieter Bas Automatisering die het kennisblog initieerde.

Hans Buskens Pieter bas automatisering kennisblog‘Hen helpen, staat daarbij voorop. Niet het sec promoten van onze producten en diensten’, benadrukt hij. ‘Het constant vertellen dat je als bedrijf de beste bent, is inmiddels achterhaald. Onder invloed van internet en sociale media zijn mensen kritischer geworden in het selecteren en lezen van informatie. Wij spelen daar met het blog op in door een breed palet aan onderwerpen te bieden over de Nederlandse afval- en recyclingmarkt waar de lezer op elk moment zelf een keuze uit kan maken.’

Volgens Buskens is dit noodzakelijk om in contact te blijven met de markt. ‘De klant laat zich niet voor de gek houden, is slimmer en mondiger geworden. Een vraag over slim met de wagen communiceren, kunnen we niet langer beantwoorden met de opmerking: koop onze software maar en we leggen het wel uit. Nee, de klant wil van haver tot gort alles weten over de mogelijkheden. Van software, communicatiemiddelen, zoals de boordcomputer of tablet, tot de eisen die de wetgever stelt. Met al die informatie kunnen we ze bedienen.’

En dat gaat volgens Buskens niet alleen over Pieter Bas. ‘Maar ook over de belangrijkste ontwikkelingen met betrekking tot wet- en regelgeving, recycling, afval- en transportstromen, digitaal factureren, de open standaard STOSAG, sociale media, de digitale begeleidingsbrief of andere aanbieders en dat aangevuld met onze jarenlange best practice ervaring.’

Pieter Bas Automatisering zet naast het kennisblog een scala aan communicatiemiddelen in om kennis te delen, zowel online als offline. ‘Denk daarbij aan de website, email, sociale media maar ook advertenties, direct mail en natuurlijk de graag gelezen ouderwets gedrukte nieuwsbrief’, zegt Buskens. ‘De lezer kan uit dat aanbod zelf een keuze maken of het nu online of offline, in print, is. En altijd linken we naar het kennisblog voor uitgebreide achtergrondinformatie.’

Pieter Bas Automatisering is trendsettend met de deze geïntegreerde vorm van communicatie, erkent hij. ‘In een toch wat behoudende markt lopen we weer voor de troepen uit. Dat is niet nieuw, dat doen we al 25 jaar. ‘ Bekijk het kennisblog op de website www.pieterbas.nl

 

Meer over Pieter Bas Automatisering