Kleurrijke campagne ‘Elke kilo telt’ is begonnen

Met de 20ml verstuivertjes Haarlems huisparfum als geurende presentjes

Tijdens de Superhero Kidsrun 2020 is Spaarnelanden in opdracht van gemeente Haarlem begonnen met de najaarscampagne ‘Elke kilo telt’ over duurzaam afval scheiden.

Met ook nu weer het Haarlems huisparfum als aandachtstrekker, is de campagne gericht op de positieve kanten van afval scheiden. Het verwerken van de Haarlemse kerstboom 2019 tot een frisse huisgeur, is daar een mooi voorbeeld van. En Haarlemmers krijgen iets terug voor hun bijdrage aan het afval scheiden.

Haarlemmers als modellen
In de campagne staan Haarlemmers centraal. Na een online oproep zijn 10 Haarlemmers uit verschillende wijken en buurten gefotografeerd. Deze Haarlemmers staan model in de campagne en vertellen waarom zij afval scheiden belangrijk vinden.

Acties
Na het besloten event Superhero Kidsrun hebben Haarlemmers afgelopen vrijdag tijdens Shoppingnight ook afval kunnen ruiken en werden er volop 20ml verstuivertjes Haarlems huisparfum weggegeven. En de volgende dag, zaterdag 19 september, werden winkelende Haarlemmers in het winkelcentrum Schalkwijk verrast met een verstuivertje Haarlems huisparfum.

Invulling van de campagne
Naast posters door heel Haarlem en advertenties in het Haarlems Nieuwsblad en online, kunnen Haarlemmers weer grote 200ml flessen Haarlems huisparfum winnen door mee te doen aan de online actie ‘De beelden van Afval’ op www.debeeldenvanafval.nl. Vanaf vandaag, 21 september tot 11 oktober, kunnen zij wekelijks 3 beelden van afval raden. De eerste juiste inzending wint dan de gewilde fles Haarlems huisparfum. De campagne wordt afgesloten met een tv-uitzending via Haarlem105.