Irado zet IT in hart van strategie

Irado kiest voor GMT, Paul Havinga Directeur GMT Waste (l) en Andre Hertog Directeur Irado (r).

Irado enthousiast over CLEAR; “Met keuze voor GMT zetten we IT in hart van strategie.”

Afvalinzamelaar Irado heeft getekend voor CLEAR van GMT. Een grote stap want tot voor kort had men te maken met een ouder systeem-landschap en veel maatwerk. Irado is nu klaar om de slag naar de toekomst te maken met GMT dat een integratie-platform gaat neerzetten. De applicatie CLEAR wordt zodanig gekoppeld met de systemen van de organisatie dat het werkt als één groot systeem: als een soort stekkerdoos waar alle stekkers in passen. “Met deze keuze zetten we IT in het hart van onze strategie,” verklaart Erik Gouw van Irado.

Kosten besparen
Nu Irado vaarwel zegt tegen maatwerk en met standaard verder gaat, mikt men met CLEAR op een grote effiency-slag. Erik Gouw: “Bijvoorbeeld wat betreft dynamisch plannen en minder doorklikken. Geen wonder dat onze interne klanten uitkijken naar de komst van CLEAR. Ook vanwege een betere spreiding van kennis onder de key users.” Kosten denkt Irado te gaan besparen op ontwikkelen en programmeren: maatwerk is immers verleden tijd. Zeker als de releases straks door GMT worden doorgevoerd gaat dat aanzienlijk in de kosten schelen.

Meegroeien in de toekomst
Het is duidelijk dat Irado zich de komende jaren verder wil professionaliseren. Paul Havinga, business unit director GMT : “De keuze voor GMT heeft onder andere te maken met onze Mobile First strategie. Daarin focussen we op zaken als tablets in de auto, verdergaande digitalisering, rapportages, efficiency en route-optimalisatie. In hun zoektocht naar het geïntegreerde IT-landschap is Irado bij ons uitgekomen. Onze boodschap is goed overgekomen: je IT kun je niet meer los zien van je business in de tijd waarin we nu leven. IT is een bepalende factor en moet vastgelegd zijn in het core proces van je strategie. Anders ga je het naar de toekomst toe moeilijk krijgen. Irado heeft dat goed begrepen en heeft daarom besloten om IT in het hart van hun strategie te plaatsen met ons als partner. “

Kick-off
Projecten die nu lopen zijn de implementatie van Groen Vision voor BOR, de ESB die binnenkort wordt gekoppeld, en QlikView waarvoor de trainingen nu gaan starten. Gouw: “Momenteel worden voorbereidingen getroffen voor Data Cleaning. Onlangs hebben we een kick-off gehouden waarbij we CLEAR aan key users hebben gepresenteerd. We gaan nu focussen op trainen en inrichten. We verwachten dat de systemen veel stuurinformatie zullen opleveren, zowel op directie- als operationeel niveau. Ook verwacht ik veel van het mobiele platform van GMT: werken met mobiele devices. We mikken erop in het tweede kwartaal operationeel te zijn, ook rekening houdend met de nazorg-fase. De tweede fase eind volgend jaar: werken met boordcomputers, routeplanning, navigatie, etc. Al met al heeft markleider GMT de beste propositie. Naast de techniek spreekt ook hun partner-rol ons aan, met kennis en kunde waar wij vertrouwen in hebben. We zijn er trots op om GMT aan ons te binden en dat geldt ongetwijfeld ook andersom. Zeker omdat we een echt partnership nastreven, in woorden en in daden.”

 

[vc_button title=”Meer over GMT” target=”_self” color=”default” href=”http://www.afvalgids.nl/leveranciers-voor-de-afvalbranche/bedrijven-abc/gmt-waste-management-software/”]