De gemeente Utrecht wordt aandeelhouder van het publieke energie- en afvalbedrijf HVC. De gemeenteraad stemde daar donderdagavond mee in. Met dit besluit kiest Utrecht voor een publiek warmtebedrijf om de stad sneller, betaalbaar en betrouwbaar aardgasvrij te maken. Door toe te treden tot HVC krijgt Utrecht direct invloed op de ontwikkeling van warmtenetten, de inzet van duurzame warmtebronnen en de betaalbaarheid voor inwoners….lees verder
Bron: Gemeente Utrecht











