Duitse supermarkten in actie tegen afval

Aldi heeft een offensief aangekondigd om het gebruik van plastic drastisch te verminderen en zijn producten milieuvriendelijker in te pakken. Lidl, Edeka en Rewe deden dat al eerder.

Het is hard nodig. Volgens de laatste cijfers van de Milieudienst (UBA) over 2016 is de gemiddelde Duitser jaarlijks goed voor 220,5 kilo verpakkingsafval, veel meer dan de gemiddelde Europeaan (167,3 kg). Bovendien is de stroom opnieuw zelfs iets toegenomen. Volgens een enquête van het consultancybureau PwC is 95 procent van de respondenten bereid mee te werken aan drastische reductie, 80 procent vindt het inpakken van bijvoorbeeld groente en fruit onzin….lees verder

Bron: Levensmiddelenkrant 03-09-2018 13:37

 


Wij hebben dit bericht voor u geselecteerd als nieuws uit de media met betrekking tot de afvalbranche. Het auteursrecht ligt bij de schrijver/uitgever van dit artikel. Ook is deze verantwoordelijke voor de inhoud en de beschikbaarheid van het beeldmateriaal en artikel. Wij geven u een korte samenvatting en link naar het originele bericht.