AMCS lanceert AMCS Platform zomerversie 2021

AMCS, ’s werelds toonaangevende technologieleverancier voor de afval-, recycling- en resource management industrie, kondigt vandaag de AMCS Platform Summer Release 2021 aan. Deze nieuwste release biedt een nieuwe data-rijke Telematica Service voor afvalvervoerders met het Transport Management System (TMS), biedt vooruitstrevende selfservice mogelijkheden en een geheel vernieuwde dynamische gebruikerservaring voor klanten en de medewerkers van de klantenservice.

Deze zomerrelease creëert een nieuwe Platform gebruikerservaring in de Customer Care module, waarbij de web-gebaseerde gebruikersinterface is ontworpen rond de dagelijkse behoeften en taken van een customer service medewerker. Het resultaat is een intuïtieve en dynamische gebruikerservaring, ontworpen voor gebruiksgemak en om de productiviteit te maximaliseren door snelle toegang te bieden tot de belangrijkste en meest gebruikte functionaliteit.

Het klantportaal is uitgebreid met een winkelwagen-functionaliteit en betalingsoptie door middel van één enkele klik, waarmee op zeer eenvoudige wijze een “webshop” kan worden gerealiseerd met een optimale winkelervaring voor klanten.

Het AMCS Transport Management Systeem is uitgebreid met ad-hoc werkzaamheden zoals afzetcontainerdiensten. Bovendien biedt het een krachtige maar eenvoudig te gebruiken, single-click sequentie-optimalisatieservice voor klantorders. Deze krachtige optimalisatiedienst is ontworpen om een ad-hoc order in enkele seconden te automatiseren.

De nieuwe AMCS Telematics oplossing is ontworpen om rijke tracking en telematica gegevens (zoals rijgedrag, motorprestaties, brandstofverbruik) vast te leggen in combinatie met de route details om planners te voorzien van een intuïtief, data-rijk dashboard voor superieure zichtbaarheid en controle.

Andere belangrijke uitbreidingen van de zomerrelease zijn:

  • Betalingen – “Request to Pay” functie om pro-actieve betalingsverzoek links in klantcommunicatie op te nemen en snelle Card en ACH betalingen mogelijk te maken.
  • Nieuwe mobiele oplossing voor werf-management – een webgebaseerde service, beschikbaar op meerdere apparaten, om alle werf-activiteiten te beheren, van sorteren en laden tot voorraadcontroles en barcodescanning.
  • Verbeterde “self-service” voor klanten – een zeer intuïtieve winkelwagenervaring toegevoegd, waarbij gebruik wordt gemaakt van geografisch gerichte reclame ter ondersteuning van een efficiënt “order-to-cash” model op het klantenportaal.
  • Verbeterde prijsstelling – invoering van een nieuwe prijshiërarchie en -structuur, zodat exploitanten kunnen concurreren met flexibele, gedifferentieerde diensten.

In een reactie op deze spannende nieuwe innovaties zei Elaine Treacy, Global Product Director bij AMCS: “We zijn er trots op dat we het eerste bedrijf in de afval- en recyclingmarkt zijn dat een industrie specifiek Transport Management Systeem aanbiedt. Deze is volledig geïntegreerd in het AMCS Platform en elimineert daarmee de noodzaak voor het koppelen van silo applicaties. We lossen een van de grootste uitdagingen op waar bedrijven in de industrie voor staan door een slimmer en geïntegreerd platform aan te bieden waar CRM, Billing, Scale & Materials Management – naadloos in real-time samenwerken.”

“En hier stopt het niet”, vervolgt Treacy. “We hebben aanzienlijke vooruitgang geboekt met ons SaaS Platform. We bieden een superieure gebruikerservaring en geven onze klanten de “best-in-class” technologie om hun bedrijven toekomstbestendig te maken en waarde gedreven resultaten te leveren.”

Over AMCS  
AMCS, met kantoren in Europa, Noord-Amerika en Australië, is een wereldwijde technologieleider voor de afval-, recycling- en grondstofindustrie. Wij helpen meer dan 3.000 klanten hun operationele kosten te verlagen, het gebruik van activa te verhogen, marges te optimaliseren en de klantenservice te verbeteren. Onze bedrijfssoftware en SaaS-oplossingen leveren digitale innovatie aan de opkomende circulaire economie over de hele wereld. Lees meer over AMCS op www.amcsgroup.nl