Website PieterBas krijgt magazine-look & feel

Toegankelijker, meer verdieping bij de artikelen, informatieve video’s én een frissere ‘look & feel’. De nieuwe website van PieterBas wordt informatiever en maakt het voor bezoekers nog makkelijker om hun weg te vinden.

Dat laatste is belangrijk, zegt commercieel directeur Hans Buskens. ‘Ruim drie jaar na de lancering van ons kennisblog voor de Nederlandse afvalindustrie hebben we bijna 650 blogposts gepubliceerd. Dat zijn er ruim vier per week. Bezoekers moeten in dat aanbod snel de informatie kunnen vinden die ze zoeken.’

Dat kan doordat we nu hebben gekozen voor een magazine-vorm als basisopzet voor de website. ‘Door die magazine-look & feel leest het blog ook als een tijdschrift. ‘De gepubliceerde blogposts zijn overzichtelijk gerangschikt zodat er makkelijker doorheen kan worden gebladerd.

Ook illustreren met video’s
Na drie jaar volop bloggen introduceert PieterBas met de nieuwe website ook het vloggen. ‘Dit is het in korte filmpjes informeren over een bepaalde trends of -technische- ontwikkelingen in de afvalindustrie, zoals onbemand wegen met een WeegApp op een boordcomputer of tablet’, legt Buskens uit.

De video’s dienen een meerledig doel, zegt hij. ‘Omdat we ze als illustratie bij blogposts gaan gebruiken, worden onderwerpen nog duidelijker. Door die afstemming tussen tekst en beeld heeft een lezer alle informatie over een onderwerp handig bij elkaar. We maken daarmee een verdiepingsslag, zoals ik dat noem.

Juist door die handige combinatie van nieuws, aanvullende informatie én video kunnen we onze bezoekers nog beter helpen. Met name dat was de reden om een vervolgstap te zetten en de website aan te passen.’

Lees de hele post op het PieterBas-blog: http://www.pieterbas.nl/website-pieterbas-krijgt-magazine-look-feel/

 

[vc_button title=”Meer over PieterBas” target=”_self” color=”default” href=”http://www.afvalgids.nl/leveranciers-voor-de-afvalbranche/bedrijven-abc/pieter-bas-automatisering/”]