Nieuwste release Mobile Order Management van GMT telt meer dan 10 nieuwe features

Dát klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
Van de toch al zo goed uitgeruste Mobile Order Management app (MOM), zijn er sinds het eerste daglicht al meer dan 23 versies uitgebracht. Stil zitten is er niet bij! En er komt nog meer aan!

Mobile Order Management: Een echte ‘disruptive change’
De lancering van GMT’s Mobile Order Management applicatie voor iOS deed in 2014 veel stof opwaaien. “Alle chauffeurs een iPad!”, schreef Geke Wassink in het mei nummer van het vakblad GRAM in 2014. Nog nooit werd er zoveel over de lancering van een nieuw product van GMT gesproken en geschreven. Voor- en tegenstanders van de introductie van consumenten elektronica in de bedrijfsomgeving spraken zich over het onderwerp uit. Veel mythes zijn inmiddels ontkracht. De Amerikaanse brandweer hielp daarbij een handje door brandweerwagens uit te rusten met een iPad waar een zeer bedrijfskritische applicatie op draait.

Om deze video te zien dien je marketing-cookies te accepteren.

Veel van de critici van het eerste uur, zijn inmiddels zelf ook bezig om ‘iets’ te ontwikkelen voor een tablet. De bezwaren smelten kennelijk als sneeuw voor de zon en de opmars van iPads in het voertuig is niet meer te stoppen. Op dit moment rijden er in de afvalindustrie al meer dan 1000 voertuigen rond met onze MOM applicatie en dat aantal groeit nog iedere dag!

Complete functionaliteit
Sinds de lancering biedt de MOM applicatie van GMT al veel basisfunctionaliteit. Zo zijn extra opdrachten, routes direct zichtbaar in het voertuig en staat de planner continu in verbinding met de chauffeur. “Wat vooral erg praktisch is, is dat op het scherm zowel de details van de opdrachten als de interactieve kaart beschikbaar zijn. De chauffeur bepaalt zelf op welke manier hij het meest prettig zijn takenlijst afwikkelt.”, aldus Thomas Adelaar, Product Owner Mobile bij GMT.

Tijdens de route wordt er van alles vastgelegd zoals de rijtijden, routes, opdrachten en uren van personeel, gewichten, afwijkingen en storingen en worden foto’s bij afwijkende situaties direct gekoppeld aan de opdracht etc. Na uitvoeren van een opdracht kunt u uw klant direct laten teken ter goedkeuring op de tablet en ontvangt de klant automatisch de getekende digitale opdrachtbon in zijn of haar mailbox. Meer hierover vindt u op onze website. https://www.gmt-europe.nl/nl/Oplossingen/add-on-oplossingen/mobile-app-toepassingen

Stabiliteit
Een aspect waar je steeds over moet blijven nadenken is de stabiliteit van de oplossing. De MOM applicatie wordt immers in het hart van de operatie gebruikt en daar moet men gewoon van op aan kunnen. ‘Even geen mobiel netwerk’, een defect device of een lege accu mag de uitvoering niet in de problemen brengen. In dergelijke gevallen moet het mogelijk zijn om de hele tablet qua gegevens terug te brengen naar een bepaald herstelpunt. Belangrijk natuurlijk dat de backoffice daarbij ook in sync blijft met de data in het device!

Verder wil je dat het device tijdens het gebruik zoveel mogelijk taken tegelijkertijd kan uitvoeren en er geen vertraging van data-uitwisseling optreedt als je in je route aan het werk bent. Multi-tasking heet dat. Dat klinkt logisch maar is technisch niet altijd even eenvoudig. Met name in de robuustheid van de oplossing heeft GMT veel geïnvesteerd. “Juist daarom kiezen zowel kleine als grote inzamelaars steeds vaker voor onze oplossing”, volgens Paul Havinga, Directeur GMT Waste.

Nog meer en nog sneller!
Adelaar: “GMT heeft de lat voor haar MOM applicatie erg hoog gelegd. Wij willen ons onderscheiden door een sublieme gebruikersvriendelijkheid en een rotsvaste stabiliteit. Gebruikers zijn kritisch. De applicatie moet zich qua gebruikerservaring kunnen meten aan de ervaring van consumenten met de beste tablet applicaties die er op de markt te krijgen zijn.”

De keuze om MOM als zogenaamde ‘native app’ te ontwikkelen, lag dan ook voor de hand. In het laatste jaar hebben we de user experience (gebruikerservaring) van de applicatie, mede op basis van input van eindgebruikers, op maar liefst 87 punten verder doorontwikkeld. ‘Anders’ is ook dat we met een veel hogere frequentie nieuwe versies uit kunnen brengen ten opzichte van de back office applicaties. Zoals dat vorige jaar gebeurde en GMT 23 nieuwe releases uitbracht.

GMT is haar mobile development team inmiddels verder aan het uitbreiden om nog meer snelheid te kunnen maken met nieuwe functionaliteit en innovaties. “Het mobile ontwikkelteam zal in de komende jaren uitgroeien tot het grootste development team binnen GMT”, aldus CEO Mark Abbas.

 

[vc_button title=”Meer over GMT” target=”_self” color=”default” href=”http://www.afvalgids.nl/leveranciers-voor-de-afvalbranche/bedrijven-abc/gmt-waste-management-software/”]