Nieuwe huisstijl voor KLOK Containers

De bekende voertuigen van KLOK Containers hebben een metamorfose ondergaan.

Door de invoering van een nieuwe huisstijl zijn c.q. worden onder andere alle vrachtwagens en andere bedrijfsmiddelen in een nieuw jasje gestoken.

De verandering past in het beleid van moedermaatschappij Shanks Group, die alle Nederlandse Shanks-bedrijven eenzelfde identiteit wil meegeven. “Maar we blijven wel heel goed herkenbaar voor onze klanten in Rotterdam en omstreken”, verzekert commercieel manager Wil Dubbeldam van KLOK Containers.

De vrachtwagens van KLOK Containers zijn veelvuldig te zien op de Zuid-Hollandse wegen. Het Rotterdamse bedrijf is verantwoordelijk voor de inzameling en bewerking van diverse afvalstoffen bij bedrijven en instellingen. Al een aantal jaren maakt KLOK Containers deel uit van de Shanks Group, een beursgenoteerd Brits afvalverwerkend bedrijf. “Onze moedermaatschappij wil een meer landelijke uitstraling geven aan alle bedrijven” vertelt Wil Dubbeldam verder. “Nu zijn er in Nederland 24 Shank-bedrijven actief vanuit 44 locaties en we behoren aldus tot de top 3 van de afvalinzamelaars en afvalverwerkers in Nederland, maar dat feit wordt door onze (potentiële) klanten niet altijd zo ervaren. Met meer eenheid in de uitstraling kunnen we ons makkelijker profileren bij landelijke opdrachtgevers. Maar tegelijkertijd is elk van de Shanks-bedrijven lokaal sterk aanwezig, zeker KLOK Containers. Daarom blijven alle bedrijven hun oorspronkelijke naam behouden, maar is de uitstraling wel identiek geworden”.

Eind 2011 is de ‘operatie’ begonnen om de nieuwe huisstijl te vermelden op alle bedrijfsmiddelen. Dat vraagt een flinke coördinatie. Wil Dubbeldam: “We hebben alleen al 60 vrachtwagens op de weg rijden. Die moeten allemaal opnieuw worden bestickerd. Maar er komt nog veel meer bij kijken. Afvalcontainers worden van de nieuwe huisstijl voorzien als die voor reparatie of onderhoud terug komen. Ook bedrijfskleding, briefpapier, etc. worden vernieuwd. De oude bedrijfskleding wordt via een gespecialiseerde organisatie naar Afrika gebracht om te worden gebruikt bij ontwikkelings- en missieprojecten en het briefpapier met het oude logo maken we netjes op”, verwijst hij naar de nieuwe reclameslogan van het bedrijf:

Dubbeldam benadrukt dat de uitstraling van KLOK Containers behouden blijft. “Wij blijven een bedrijf dat dicht op de klant zit en gericht is op duurzaamheid. Daarom zijn we blij dat we onze eigen identiteit hebben behouden”. De eerste vrachtwagens met de nieuwe huisstijl rijden vanaf december vorig jaar rond in Rotterdam en omstreken.

 

Meer Over Klok Containers